ارزیابی
جنسیت
زن
مرد
زن
۱
مرد
NS
۱
توسعه یادگیری
جنسیت
زن
مرد
زن
۱
مرد
۰۳/۰
۱
۴-۲-۲-۸- سؤال هشتم: آیا بین مهارت اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری از دیدگاه دانشجویان رشتههای مختلف مهندسی، تفاوت معناداری وجود دارد؟
برای ارزیابی مهارت اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری از دیدگاه دانشجویان رشتههای مختلف مهندسی، از تحلیل واریانس چند متغیره استفاده شد. طبق جدول شماره (۴-۱۱)، تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که بین مهارت اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری از دیدگاه دانشجویان رشتههای مختلف مهندسی (مکانیک، شیمی، مواد، نفت، کامپیوتر، برق و عمران)، تفاوت معناداری (۰۰۱/ ۰P<، ۸۲/۱= (۶ و ۱۸۶)F، ۶۶/۰= λ) وجود دارد.
بر این اساس، در مرحله استنباط، دانشجویان رشته مهندسی نفت بالاترین میانگین (۹۲/۵) و دانشجویان رشته مهندسی برق، پایینترین میانگین (۵۲/۴)، را به مهارت اعضای هیأت علمی در مرحله استنباط، اختصاص دادهاند. در مرحله مشارکت، دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر بالاترین میانگین (۸۰/۶) و دانشجویان رشته مهندسی برق، پایینترین میانگین (۴۷/۵) را به مهارت اعضای هیأت علمی در مرحله مشارکت اختصاص دادهاند. در مرحله اکتشاف، دانشجویان رشته مهندسی نفت بالاترین میانگین (۲۲/۵) و دانشجویان رشته مهندسی مکانیک، پایینترین میانگین (۳۵/۴) را به مهارت اعضای هیأت علمی در مرحله اکتشاف، اختصاص دادهاند.
در مرحله توضیح، دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر بالاترین میانگین (۴۶/۵) و دانشجویان رشته مهندسی مکانیک، پایینترین میانگین (۴۷/۴) را به مهارت اعضای هیأت علمی در مرحله توضیح، اختصاص دادهاند. در مرحله بسط یادگیری، دانشجویان رشته مهندسی نفت بالاترین میانگین (۷۷/۵) و دانشجویان رشته مهندسی مکانیک، پایینترین میانگین (۲۶/۵) را مهارت اعضای هیأت علمی در مرحله بسط یادگیری، اختصاص دادهاند. در مرحله ارزیابی، دانشجویان رشته مهندسی برق بالاترین میانگین (۹۴/۴) و دانشجویان رشته مهندسی نفت، پایینترین میانگین (۱۸/۴) را مهارت اعضای هیأت علمی در مرحله ارزیابی، اختصاص دادهاند. در مرحله توسعه یادگیری، دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر بالاترین میانگین (۹۳/۶) و دانشجویان رشته مهندسی شیمی، پایینترین میانگین (۱۹/۵) را به مهارت اعضای هیأت علمی در مرحله توسعه یادگیری، اختصاص دادهاند.
جدول شماره (۴-۱۱): میانگین مهارت اعضای هیأت علمی در مراحل هفت گانه چرخه یادگیری از دیدگاه دانشجویان بر اساس رشته تحصیلی
مهارت اعضای هیأت علمی در مراحل هفت گانه
چرخه یادگیری
ابعاد
استنباط