SO5
بهسازی حمل و نقل و ایجاد راه های ارتباطی با توجه به نزدیکی شهر بوکان به بزرگراه شمال به جنوب غرب کشور و تبدیل شدن آن به مرکز ترانزیت مسافران
۳٫۶۶
SO6
تاکید بر فعالیت های بازاریابی جهت هویت بخشی و معرفی بناهای تاریخی و باستانی
۳٫۶۵
SO7
تأسیس موزه و گالریهای هنری و مردم شناسی جهت معرفی فرهنگ و آداب و رسوم غنی به گردشگران
۳٫۴۱
SO8
تأسیس زیرساختهای تأمین آب و برق جهت توسعه گردشگری
۳٫۳۵
SO9
حفظ و زنده نگه داشتن آداب و رسوم سنتی
۳٫۳۴
SO10
بهبود کیفیت خدمات پذیرایی بین راهی با توجه به موقعیت ارتباطی ویژه شهر بوکان
۳٫۲۶
SO11
احداث و توسعۀ مراکز بهداشتی و درمانی (جهت خدمات رسانی به بیمارانی که از شهرهای مجاور میآیند).
۳٫۱۹
SO12
بهره گیری از دانش نیروهای تحصیل کرده و متخصص جهت مدیریت واحدهای اقامتی
۳٫۱۵
۸-۴)خلاصه فصل چهارم
در این بخش محقق به منظور شناسایی شاخص های پژوهش از روشهای مطالعات کتابخانهای و میدانی استفاده کرده است. این فصل از شش قسمت تشکیل می شود؛ در بخش اول؛ محقق به بررسی شرایط و وضعیت موجود شهر بوکان و تطبیق آن با شاخص های مدل باتلر پرداخته و با بهره گیری از مطالعات میدانی، ابعاد و شاخص های تاثیرگذار بر توسعه مقصد را شناسایی کرده است؛ همچنین پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ مورد سنجش و تایید قرار گرفت. در بخش بعد به هر یک از ابعاد محیط خارجی و محیط داخلی جداگانه ضریب داده شد تا میزان اهمیت هر یک از ابعاد مشخص گردد، همچنین برای تکتک شاخص ها ضریب و رتبه مشخص گردید. در بخش سوم پس از تعیین نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید در بخش قبل، ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و ماتریس ارزیابی عوامل خارجی ترسیم گردید. در بخش چهارم با بهره گرفتن از تقابل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید استراتژی های چهارگانه (SO, ST, WO, WT) تدوین گردید. به علاوه با توجه به نمرات نهایی ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و ماتریس ارزیابی خارجی، موقعیت شهر بوکان در ماتریس داخلی و خارجی(IE) در قسمت استراتژی های تهاجمی قرار گرفت و در بخش پنجم استراتژهای منتخب با توجه به ماتریس داخلی و خارجی شناسایی شدند. در نهایت در بخش ششم با بهره گرفتن از ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM) به اولویتبندی استراتژی های تهاجمی تعیین شده در مرحله قبل پرداخته شد. در فصل پنجم به تفسیر بیشتر این استراتژیها و نتایج حاصل از آنها پرداخته شده است.