سطح معنا داری
همانطور که در جدول فوق مشاهده میشود، مقدار Sig. در آزمون همبستگی پیرسون برای تدوین استراتژیهای گردشگری و تبدیل شهر ماسوله به قطب گردشگری ، ۰۰۰/۰( کمتر از سطح معناداری ۰۵/۰) میباشد و در نتیجه فرض H1 تایید میگردد. یعنی بین تدوین استراتژیهای گردشگری و تبدیل شهر ماسوله به قطب گردشگری رابطه وجود دارد. همبستگی بین دو متغیر در جهت مثبت و مقدار آن ۴۹۶/۰ میباشد. این بدان معنی است که هر چقدر میزان تدوین استراتژیهای گردشگری افزایش یابد، میزان تبدیل شدن شهر ماسوله به قطب گردشگری نیز افزایش مییابد.
آزمون رگرسیون خطی ساده بین نقش تدوین استراتژیهای گردشگری و تبدیل شهر ماسوله به قطب گردشگری:
ﻫﻤﺎﻧﻄﻮر ﮐﻪ در ﺟﺪول شماره ۴-۹ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻣﯽﺷﻮد، ﻣﻘﺪار ANOVA(Sig.) ﮐﻤﺘﺮ از ۰۵/۰ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه وﺟﻮد راﺑﻄﻪ ﺧﻄﯽ بین تدوین استراتژیهای گردشگری و تبدیل شهر ماسوله به قطب گردشگری ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﻣﻘﺪار R Square ﺑﺮاﺑﺮ ۲۴۶/۰ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ بیاﻧﮕﺮ این ﻣﻄﻠﺐ اﺳﺖ ﮐﻪ ۶/۲۴% درصد از تغییرات تبدیل شهر ماسوله به قطب گردشگری، ﺗﺤﺖ ﺗﺎثیر تدوین استراتژیهای گردشگری ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﻣﻌﺎدﻟﻪ ﺧﻂ رﮔﺮسیون را ﻣﯽﺗﻮان ﺑﺼﻮرت زیر ﻧﻮﺷﺖ:
( ۴-۲
GO = 2.078+o.495*ST
متغیر مستقل
متغیر وابسته
R Square
ANOVA(Sig.)
Coefficients
B
Model
تدوین استراتژیهای گردشگری(ST)
تبدیل شهر ماسوله به قطب گردشگری(GO)
۲۴۶/۰
۰۰۰/۰
۰۷۸/۲
Constant
۴۹۵/۰
ST
ﺟﺪول ۴-۹ ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن رﮔﺮسیون خطی ساده بین تدوین استراتژیهای گردشگری و تبدیل شهر ماسوله به قطب گردشگری
۴-۸-تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه شماره دو و سه
۴-۸-۱- آمار توصیفی پرسشنامه شماره دو و سه
در این ﺑﺨﺶ ﺑﻪ ﺗﺸﺮیح آﻣﺎر ﺗﻮصیفی اﻓﺮاد ﭘﺎﺳﺦ دﻫﻨﺪه ﺑﻪ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪهای شماره دو و سه در ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری(خبرگان) ﻣﯽﭘﺮدازیم. در جدول شماره ۴-۱۰ و ﻧﻤﻮدار شماره ۴-۴ تعداد و درﺻﺪ ﭘﺎﺳﺦ دﻫﻨﺪﮔﺎن بر حسب جنسیت ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری (مرد و زن) ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه اﺳﺖ. در جدول شماره ۴-۱۱ و ﻧﻤﻮدارشماره ۴-۵ ﻣﻼک ﻋﻤﻞ ﻣﺪرک تحصیلی ﺑﻮده و اینکه ﭘﺎﺳﺦ دﻫﻨﺪﮔﺎن دارای ﭼﻪ ﻣﺪرک تحصیلی ﺑﻮدهاﻧﺪ و در جدول شماره ۴-۱۲ و ﻧﻤﻮدارشماره ۴-۶ ﭘﺎﺳﺦدﻫﻨﺪﮔﺎن از ﻟﺤﺎظ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﮐﺎر ﺑﻪ دو دﺳﺘﻪ زیر ۱۰ ﺳﺎل و ۱۱ ﺗﺎ ۲۰ ﺳﺎل تقسیم ﺷﺪهاﻧﺪ، را نشان میدهد.
جدول ۴-۱۰- ﺗﻮزیع جنسیت ﭘﺎﺳﺦ دﻫﻨﺪﮔﺎن ﻧﻤﻮﻧﻪ آﻣﺎری(خبرگان)
جنسیت
تعداد
درصد
درصد تجمعی