Leela Rani, Sanal Kumar Velayudhan2007
هند
بررسی تأثیر شش متغیر نگرش خرید، وفاداری به فروشگاه، قیمت ادراک شده از فروشگاه، فاصله فروشگاه، دفعات خرید، و وفاداری به برند بر نگرش مشتری نسبت به فروشگاه خرده فروشی
Tony Kent and Dominic Stone,2007
انگلیس
مطالعه ارتباط میان طراحی فروشگاه خرده فروشی و برند آن
نشان دادن تأثیر Body Shop بر موفقیت یا عدم موفقیت یک فروشگاه
Xiao Tong and Jana M. Hawley,2009
چین
بررسی تأثیر تصویر فروشگاه، حامی مالی، تبلیغات اینترنتی و ترفیعات قیمتی بر ارزش ویژه برند
Ravi Pappu & Pascale Quester, 2006
استرالیا
مطالعه رابطه سه بعد آگاهی از خرده فروشی، تداعی خرده فروشی و کیفیت ادراک شده از خرده فروشی با رضایت مشتری از خرده فروشی بررسی رابطه رضایت مشتری و ارزش ویژه خرده فروشی
جدول۲-۲ : پیشینه تحقیق
فصل سوم
روش تحقیق
۳-۱ مقدمه
در این فصل درباره روش تحقیق، منابع جمع آوری داده ها و اینکه داده های پژوهش از چه منابعی و به چه طریق به دست آمده است و همچنین در مورد جامعه آماری، نمونه آماری، روش نمونه گیری و تعیین اندازه آن، مطالبی ارائه خواهد شد.
پایه هر علم روش شناخت آن است و اعتبار و ارزش قوانین هر علمی به روش شناختی مبتنی است که در آن علم به کار می رود؛ پس: «روش تحقیق مجموعه ای از قواعد، ابزار و راه های معتبر (قابل اطمینان) و نظام یافته برای بررسی واقعیت ها، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات است» (خاکی، ۱۳۸۶،ص۲۰۱). روش هر تحقیق علمی باید با نوع آن علم و عنوان تحقیق متناسب باشد. پژوهش حاضر در حوزه علوم انسانی و مدیریت و با عنوان «بررسی تأثیر ابعاد تصویری فروشگاه بر ارزش ویژه برند خرده فروشی» خواهد شد. این تحقیق دارای یک فرضیه اصلی و بیست و سه فرضیه فرعی می باشد. فرضیه اصلی با عنوان «ابعاد تصویری فروشگاه بر ارزش ویژه برند خرده فروشی تأثیر دارد» تدوین شده است.
۳-۲ مدل مفهومی تحقیق
مدل مفهومی تحقیق از پیوندهای درونی میان متغیرهایی که سرانجام در پویایی موقعیت مورد بررسی نقش دارند گفت و گو می کند. پدید آوردن چنین مدل مفهومی به ما کمک می کند تا روابط خاصی را در نظر بگیریم و آنها را بیازماییم و درک خود را در زمینه پویایی های موقعیتی که قرار است پژوهش در آن صورت گیرد بهبود بخشیم. (سکاران،۱۳۸۶، ص۸۱)
شکل ۳-۱ مدل مفهومی تحقیق
۳-۳ فرضیه های تحقیق
۳-۳-۱ فرضیه اصلی
ابعاد تصویری فروشگاه بر ارزش ویژه برند خرده فروشی تأثیر دارد
۳-۳-۲ فرضیات فرعی
تداعی ها/ تمایزات خرده فروشی بر وفاداری به برند خرده فروشی تأثیر دارد.
آگاهی از خرده فروشی بر وفاداری به برند خرده فروشی تأثیر دارد.
کیفیت ادارک شده از خرده فروشی بر وفاداری به برند خرده فروشی تأثیر دارد.
تسهیلات فروشگاه بر تداعی ها/ تمایزات برند خرده فروشی تأثیر دارد.
تسهیلات فروشگاه بر آگاهی از برند خرده فروشی تأثیر دارد.
تسهیلات فروشگاه بر کیفیت ادراک شده از برند خرده فروشی تأثیر دارد.
عوامل نهادی فروشگاه بر تداعی ها/ تمایزات برند خرده فروشی تأثیر دارد.
عوامل نهادی فروشگاه بر آگاهی از برند خرده فروشی تأثیر دارد.
عوامل نهادی فروشگاه بر کیفیت ادراک شده از برند خرده فروشی تأثیر دارد.
امکانات فیزیکی فروشگاه بر تداعی ها/ تمایزات برند خرده فروشی تأثیر دارد.
امکانات فیزیکی فروشگاه بر آگاهی از برند خرده فروشی تأثیر دارد.
امکانات فیزیکی فروشگاه بر کیفیت ادراک شده از برند خرده فروشی تأثیر دارد.