ثبت تجارب و پژوهشها- رهنمودهای الگو گیری- - وجود فرآیندهای الگو گیری- تشویق الگو گیری -اندازه گیری عملکرد- سنجه ها.
Barsky and Marchant (2000) , Holsapple& Joshi, ( 2000) ,Moffett et al. (2003) , Davenport and Probst (2002) , Moffett et al. (2003) , Akhavan and Jafari (۲۰۰۶) , and Hung et al.(2005).
معماری دانش
سازوکارهای استقرار KM- آمادگی سازمان برای مدیریت دانش-استانداردهای ارتقای دانش - توجه به یادگیری اشتراک گذاری دانش- ساختار دانش انعطاف پذیر و استاندارد.
Skyrme and Amidon(1997) ,Moffett et al. (2003) , and Akhavan et al. (2006) , Tobin (2003) , Davenportn et al (1998) ,Davenport and Probst (2002) , Jennex et al, 2007, Hung et al.(2005) ,Wong et al.(2007).
مشارکت افراد
مشارکت در تسهیم دانش- تشویق افراد به ارزیابی امور- استفاده از ظرفیت کامل افراد- بهکارگیری نظام پیشنهادات.
Burger (2004) , Holsapple and Joshi (2000) , Egbu (2004) , Tobin (2003) ,and Moffett et al. (2003).
زیرساخت سیستمهای اطلاعات
ابزار فناوری برای مستند سازی تحقیق دانش - سیستمهای کاربر پسند- زیرساخت IT- آموزش استفاده از IT- سایتهای داخلی- پایگاه داده- ساز و کارهای بحث مجازی- شبکههایی برای توزیع منابع اطلاعاتی- تناسب IT با مدیریت دانش- یکپارچه کردن مدیریت دانش و سیستمهای فعلی.
Skyrme and Amidon(1997) , Davenportn et al (1998) , Lee and Choi (2003) , Chourides et al (2003) , Egbu (2004) , Tobin (2003) , Davenport and Probst (2002) , Bixler (2002) ,Wong (2005) , Wang (2002) , Moffett et al. (2003) , Akhavan and Jafari (2006) , Hung et al.(2005) ,and Chang & Chuang ( 2010).
استراتژی و اهداف
تنظیم چشم انداز مبتنی بر دانش- تناسب استراتژی کاری و KM- هدف گذاری در خلق دانش- هدف گذاری در استقرار چرخه دانش- توجه به استراتژی نو آوری- توجه به مدیریت دانش به دلیل محیط رقابتی-الزام مستحکم به کسب و کار- ارزشها و مأموریت سازمان- هدف روشن و شفاف-استراتژی دانش.
Skyrme and Amidon(1997) , Earl, (2001) , Chourides et al, (2003) , Maier and Remus ( 2002) ,Egbu (2004) , Tobin (2003) , Davenport and Probst (2002) , Wong (2005) , Akhavan et al.(2006) , Akhavan and Jafari (2006) , Hung et al.(2005) , Jennex et al, 2007, and Chang et al ( 2009).
زیرساخت سازمانی
ساختار تسهیل کننده اکتشاف دانش جدید- ساختار حامی رفتار جمعی- فرآیندهای مبادله دانش- ساختار شبکهای برای تسهیم دانش- فرآیندهای انتقال دانش به سازمان- تخصیص منابع با رویکرد ارتقاء دانش- کانالهای چندگانه برای انتقال دانش.
Davenportn et al (1998) ,Bixler (2002) , Wong (2005) , Jennex et al, 2007, Leibowitz (1999) , and Akhavan et al. (2006) , and Hung et al.(2005).
آموزش
آموزشهای حل مسأله و خلاقیت- آموزش روشهای انتقال دانش- مشارکت در آموزشهای داخلی و خارجی- انتقال دانش با سیستم استاد- شاگردی- روشهای آموزشی حامی یادگیری گروهی- روشهای آموزشی حامی تفکر سیستمی.
Davenport and Probst (2002) , Wong (2005) , Tobin (2003) , Moffett et al. (2003) , Akhavan et al. (2006) , Chung et al.(2005) , Jennex et al, 2007,and Hung et al, (2005).
منابع انسانی
برنامه توسعه منابع انسانی- الزامی بودن انتشار تحقیقات- جذب افراد بر اساس صلاحیت دانشی- اولویت به پرورش منابع انسانی دانشگر- پرداخت مبتنی بر صلاحیت دانشی- ارتقاء بر اساس صلاحیت دانشی- نگهداری و بهسازی افراد دانشگر- ساز و کارهایی برای انعکاس نظرات علمی.
Lee and Choi (2003) ,Chourides et al (2003) , Egbue (2004) , Akhavan et al. (2006) , Akhavan and Jafari (2006) , Hung et al.(2005) , and Chang & Chuang ( 2010).
ایجاد انگیزه و سیستم پاداش
پاداش به اقدامات مبتنی بر دانش- ترغیب نوآوری- ارزش گذاری به تولید دانش- تشویق فعالیتهای گروهی.
Davenportn et al (1998) , Tobin (2003) , Akhavan et al. (2005) , Akhavan and Jafari (2006) , Jennex et al, 2007, and Chung et al. (2005).
فرهنگ سازمانی
شفافیت، اعتماد و فرهنگ باز-جو نوآوری و خلاقیت- جایگاه برتر برای ایده پردازان و نواندیشان ارزشمندی کار دسته جمعی، قصد همکاری با دیگران بدون هیچ چشم داشتی-یادگیری مستمر-فرهنگ دانش پسند.
Leibowitz (1999) , Skyrme and Amidon (1997) , Wong (2005) , Lee and Choi (2003) , Davenport et al. (1998) , Moffett et al. (2003) , Akhavan et al. (2006) , Jennex et al, 2007,Akhavan and Jafari (2006) , Lee and Choi (2003) , Hung et al.(2005) , Chang & Chuang ( 2010) and Liao, (2010).