لینان و همکاران
۲۰۱۱
عوامل موثر بر سطوح تمایل به کارآفرینی: بررسی نقش آموزش
نگرش فردی و کنترل رفتاری ادراک شده مهمترین عوامل موثر بر تمایلات کارآفرینانه هستند. همچنین نقش موثر آموزش در ایجاد این تمایلات و نگرش ها مورد بررسی قرار گرفت.
پالاسیوس و همکاران
۲۰۱۰
تاثیر مدیریت دانش بر نوآوری و کارآفرینی سازمانی در صنایع بیوتکنولوژی و ارتباطی
نتایج تحقیق نشان داد که ابعاد مختلف مدیریت دانش بر عملکردها و وظایف سازمانها تاثیر مثبتی دارد.
کانیزارس و گارسیا
۲۰۱۰
تاثیر تفاوتهای جنسیتی در ایجاد نگرش های کارآفرینانه
نتایج تحقیق نشان داد که زنان تمایل کمتری به شروع فعالیت های کارآفرینانه دارند و ترس از عدم موفقیت و شکست، مهمترین مانع بر سر راه ایجاد یک کسب و کار جدید است.
سلچوک
۲۰۰۹
بررسی ابعاد کارآفرینی سازمانی در بخش خدمات
نتایج تحقیق نشان داد که بترتیب عوامل انگیزشی، سازمانی، محیطی و انسانی بر کارآفرینی سازمانی تاثیر مثبتی دارند.
ب: تحقیقات داخلی
فراهانی و همکاران
۱۳۹۰
رابطه بین عوامل روانشناختی توانمندسازی و کارآفرینی سازمانی کارکنان اداره کل تربیت بدنی استان خراسان رضوی
نتایج نشان داد بین چهار عامل کلیدی روانشناختی توانمندسازی شامل: احساس معنی دار بودن، احساس خودتعیینی، احساس تأثیر و احساس اعتماد، با کارآفرینی سازمانی رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد.
کاوسی و
رحمتی زنجان طلب
۱۳۹۰
طراحی و ارائه الگویی بومی جهت ارتقای کارآفرینی سازمانی در دانشگاه (مطالعه موردی: واحد علوم و تحقیقات تهران)
یافته های تحقیق نشان داد که این واحد از وضعیت کارآفرینی مطلوبی برخوردار نیست و به منظور استقرار کارآفرینی در آن بایستی با توجه به عوامل ساختاری، رفتاری و زمینه ای از فعالیتهای کارآفرینانه حمایت کند و بسترهای لازم را برای اجرای آن فراهم آورد. براساس نتایج، مدل عوامل ساختاری، رفتاری و زمینه ای جهت ارتقای کارآفرینی سازمانی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران ارائه شده است.
کمالیان و همکاران
۱۳۸۹
مطالعه عوامل تاثیرگذار بر کارآفرینی سازمانی و نقش آن در پیاده سازی استراتژی کارآفرینی
این تحقیق با مطالعه بر ۱۱۵ نفر از کارکنان شرکت مخابرات نشان داد که بین ویژگیهای فردی و سازمانی و نهادینه سازی کارآفرینی سازمانی در سازمان ارتباط مثبتی وجود دارد. مدلی نیز جهت پیاده سازی استراتژی کارآفرینی ارائه شد.
حسین پور و زارعی وش